Winkelwagen

Totaal € 0,00

Gratis verzendkosten

VitamixWaarom VitamixGeschiedenis van Vitamix

Brief van de President van Vitamix

"Toen ik in 2009 werd gevraagd om de president van Vitamix te worden, was het bedrijf al erkend marktleider in het mengen van technologie. Ik realiseerde me dat ik met het accpeteren van deze nieuwe positie niet alleen de functie aanvaardde, maar akkoord ging met het bewaken van een goede historie van het bedrijf. Het is bijzonder om te realiseren dat de successen van vandaag mogelijk zijn gemaakt door de fundamentele leiderschap, passie en inzet van de generaties voor ons.

Ik wou dat ik een persoonlijke rondleiding kon geven door ons bedrijf, om de familiefoto's die hier hangen te laten zien en laat je de woning en het kantoor dat mijn grootvader met de hand gebouwd heeft in de jaren 1940 terwijl hij tegelijk zijn bedrijf leidde, tijdens de oorlog en het gezin draaiende hield. Sommige van mijn dierbaarste herinneringen vonden plaats binnen deze muren, zoals ook familiebijeenkomsten en het gefacineerd luisteren hoe mijn grootvader met klanten telefoneerde om hen te helpen hoe zij brooddeeg konden kneden in hun Vitamix machines. Iets dat erg populair was in die tijd.

Onze klanten zijn nog steeds het middelpunt van onze Vitamix-wereld. Als vierde generatie president van Vitamix, met een heel persoonlijke geschiedenis is het belangrijk dat de honderden werknemers hier in Olmsted Township blijven, werken aan Ohio-ontwerpen, het perfectioneren en de productie van de jaarlijks honderdduizenden Vitamix producten.

Een echt Amerikaanse succesverhaal

Het begon in 1921 toen mijn overgrootvader werd geconfronteerd met moeilijke economische tijden die als snel ontaarden tot de Grote Depressie. William Grover Barnard, liefkozend 'papa' van ons allemaal genoemd, begon met het reizen door het land om moderne keuken producten te verkopen. Door de ziekte van een vriend begon hij ook de waarde in te zien van voeding voor ieders gezondheid en welzijn. 'Papa' veranderde de naam van zijn bedrijf daarom naar 'The Natural Food Institute'. Hij werd een pionieer in gezondheid binnen de voedsel industrie. Hij bestudeerde en leerde mensen alles wat hij wist over voeding en gezondheid.

Het ontstaan van Vitamix

In 1937, maakte 'papa' kennis met een nieuw product, de blender. Hij zag onmiddellijk de meerwaarde van het mengen waardoor snel en gemakkelijk gezonde voedingsmiddelen bereid konden worden die heerlijk smaakten. Hij richtte vanaf toen zijn aandacht op de verkoop van dit nieuwe product, dat mijn andere overgrootvader 'Vita-Mix' noemde, want 'vita' betekent 'leven'.

In 1949 overtuigde mijn grootvader, Bill Barnard, 'papa' om zijn live-demonstratie via de nieuwste vorm van reclame, de televisie, over te brengen. Papa overwon zijn twijfels  en zag dat de TV een welkome toevoeging was voor de familie en hij ging de geschiedenis in als de maker van 's lands eerste infomercial. Opa erfde het bedrijf een paar jaar later in 1955 en veranderde in 1964 officieel de naam in 'Vita-Mix Corporation' toen zijn zoon, Grover, ook bij het bedrijf kwam. Opa was vastbesloten om gezond voedsel qua bereiding nog gemakkelijker en smakelijker te maken. De Vitamix werd krachtiger en veelzijdiger, en onderscheidde zich van een ander producten op de markt.

In 1969 introduceerde hij de Vitamix 3600, de eerste blender die hete soep kon maken, roomijs kon mengen, graan maalde en brooddeeg kneedde. Mijn grootmoeder bedacht hiervoor honderden recepten. Dertig jaar later gebruikten mijn vader John Barnard en zijn broer hun technische achtergrond om significante verbeteringen aan te brengen in zowel de prestatie als de duurzaamheid van de Vitamix product line.

In 1985 ontwikkelden zij de eerste Vitamix commerciële blender, de 'Mix'n Machine'. Mijn vaders visie zorgde ervoor dat wij de eerste hoogst preseterende blender in de voedingsindustrie maakten, waarbij hij continue de lat hoger legden in kwaliteit, prestatie en waarden voor de consument. Vandaag de dag kun je een volledige lijn van commerciële Vitamix producten vinden in gastronomische restaurants en toonaangevende winkelketens over de hele wereld. Een deel van de lessen die we geleerd hebben uit het verleden gelden nog steeds vandaag de dag. We blijven streven naar de hoogste kwaliteit van het product door input van de consument en door geavanceerde technologie te integreren. We blijven vasthouden aan het creëren van een betere toekomst door onze familiewaarden en gericht op gezond en lekker eten. En we zijn gedreven om de vitaliteit van het leven van mensen te verbeteren

Wat 'papa' Barnard decennia geleden gerealiseerd heeft is nu algemeen bekend: de wereld kan gezonder worden en daarbij speelt voeding een belangrijke rol. Het is niet alleen ons doel, het is een passie van velen. Help ons daarom mee met het veranderen van de wijze waarop de wereld denkt over eten, kwaliteit van de producten en de serviceverlening. Wij kunnen samen het verschil maken en jij kan een deel zijn van ons verhaal.

Op uw gezondheid en vitaliteit,

Jodi Berg
President Vitamix"